





Pokouším se připojit k serveru...
Připojení k serveru bylo ztraceno. Vyčkejte na znovuobnovení stránky, nebo ji obnovte ručně.
Všeobecné obchodní podmínky společnosti ALUNIQ s.r.o., se sídlem Sedlecká 55, Sedlčany 264 01, IČ: 21263540
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky ALUNIQ s.r.o. (dále jen „VOP“) platí pro všechny smluvní vztahy vzniklé na základě smlouvy o dílo (dále jen „smlouva“) mezi společností ALUNIQ s.r.o., se sídlem Sedlecká 55, Sedlčany 264 01, IČ: 21263540 (dále jen „zhotovitel“) a jinou stranou (dále jen „objednatel“) a jsou nedílnou součástí každé takové smlouvy, přičemž případná odchylka od těchto podmínek uvedená ve smlouvě má přednost před těmito VOP.
1.2. Vztahy mezi stranami se řídí uzavřenou smlouvou, těmito VOP a, pokud není upraveno jinak, platnými ustanoveními občanského zákoníku a dalšími příslušnými právními předpisy.
2. Objednání díla a uzavření smlouvy
2.1. Zhotovitel na základě žádosti objednatele připraví a zašle předběžnou cenovou nabídku, která bude obsahovat specifikaci díla.
2.2. Pokud objednatel vysloví s cenovou nabídkou zhotovitele souhlas a zašle zhotoviteli objednávku na dílo dle cenové nabídky, tak je objednávka, která může být vyjádřena jakýmkoliv způsobem, například písemně, e-mailem nebo ústně, zhotovitelem v takovém případě považována za závaznou. Toto ustanovení se aplikuje jak na předběžnou, tak následnou cenovou nabídku.
2.3. V případech, kdy to bude nutné, provede zhotovitel zaměření díla přímo na místě plnění. Objednatel se zavazuje poskytnout zhotoviteli veškerou nezbytnou součinnost pro správné zaměření a předat veškeré potřebné informace. Na základě zaměření zašle zhotovitel objednateli upravenou cenovou nabídku s bližší specifikací díla, která bude nahrazovat původní cenovou nabídku uvedenou v odst. 2.1. těchto VOP.
2.4. V případě, že dojde k nesouladu mezi technickými údaji uvedenými ve smlouvě a údaji uvedenými v cenové nabídce, mají přednost údaje uvedené v cenové nabídce, která je přílohou smlouvy.
2.5. Smlouva je považována za uzavřenou v okamžiku, kdy dojde k dohodě mezi návrhem a akceptací smlouvy. Smlouva je považována za účinnou dnem podpisu poslední ze smluvních stran. Nedílnou součástí smlouvy je i cenová nabídka objednatele. Pokud je rozpor v ceně uvedené v cenové nabídce a ve smlouvě, tak má přednost cena uvedená ve smlouvě.
2.6. Smlouvu lze změnit nebo doplnit pouze na základě písemného dodatku, který nabývá účinnosti dnem podpisu poslední smluvní strany.
2.7. Nabídky zhotovitele, včetně údajů o rozměrech, výkresech, obrázcích, popisech a dalších parametrech, jsou nezávazné, pokud není písemně dohodnuto jinak.
3. Předmět smlouvy
3.1. Předmětem smlouvy je závazek zhotovitele provést na své náklady a riziko dílo a závazek objednatele toto dílo převzít a zaplatit za něj dohodnutou cenu.
3.2. „Dílem“ se rozumí vyhotovení stavebních prvků, součástí nebo jiných objektů podle specifikace uvedené ve smlouvě, případně cenové nabídce, včetně jejich dodání a montáže na místě určeném objednatelem, pokud smlouva nestanoví jinak.
4. Cena díla
4.1. Zhotovitel si vyhrazuje právo dohodnout s konkrétním objednatelem cenové a platební podmínky.
4.2. Jakékoliv slevy nebo srážky z ceny díla podléhají dohodě mezi stranami, pokud smlouva nestanoví jinak.
4.3. Zhotovitel si vyhrazuje právo kdykoli změnit podmínky nebo úplně zrušit jakoukoliv slevovou akci bez náhrady a udání důvodu.
4.4. Zničení nebo poškození díla po přechodu nebezpečí škody na objednatele nemá vliv na jeho povinnost zaplatit dohodnutou cenu díla.
5. Platební podmínky
5.1. Objednatel se zavazuje uhradit celkovou cenu díla v souladu s podmínkami dohodnutými v těchto VOP nebo ve smlouvě.
5.2. Zhotovitel může požadovat zálohu na cenu díla ve výši 70 %, kterou objednatel uhradí, pokud není ve smlouvě stanoveno jinak.
5.3. Splatnost faktury, i zálohové činí 5 dní od jejího vystavení, pokud není dohodnuto jinak.
5.4. Zhotovitel není v prodlení svých závazků v případě prodlení objednatele s úhradou jakékoliv platby.
5.5. Jakákoli platba ze strany objednatele je považována za uhrazenou až v okamžiku, kdy příslušná částka bude připsána na účet zhotovitele nebo je zaplacena zhotoviteli v hotovosti.
5.6. Zhotoviteli vzniká okamžikem dokončení díla nárok na úhradu ceny za dílo. Zhotovitel vystaví objednateli fakturu, ve které bude zúčtována uhrazená záloha ze strany objednatele, se splatností 5 dnů.
6. Termín dodání, místo dodání a převzetí díla
6.1. Termín pro zhotovení a dodání díla začíná běžet dnem pozdějším z následujících okamžiků 1) podpis smlouvy ze strany objednatel a zhotovitel; 2) úhradou zálohy v plné výši ze strany objednatele.
6.2. Místem dodání je adresa uvedená objednatelem jako dodací místo.
6.3. Dílo dle smlouvy bude zhotoveno v termínu stanoveném ve smlouvě.
6.4. Předání a převzetí díla probíhá okamžitě po jeho dokončení. Objednatel je povinen potvrdit převzetí díla buď bez výhrad, nebo s výhradami v předávacím protokolu.
6.5. Termín dodání díla se prodlužuje z důvodu nepříznivých klimatických podmínek v termínu montáže, spočívající v teplotě nižší než 5 °C nebo v dešti a /nebo po dobu stavební nepřipravenosti Objednatele k montáži díla.
6.6. Pokud zhotovitel nebude schopen dodat dílo dle smlouvy z důvodů, které jsou mimo jeho kontrolu, a které brání nebo zpožďují plnění smluvních povinností (včetně, ale nikoli výlučně, přírodních katastrof, vlivu přírodních živlů, válek, teroristických útoků, pandemií, stávky, výluky nebo zásahů státní moci), nebude odpovědný za prodlení s plněním a není povinen k náhradě škody způsobené těmito událostmi. Pokud nastane situace vyšší
moci, je zhotovitel povinen neprodleně informovat druhou stranu a poskytnout potřebné
informace o předpokládaném trvání a důsledcích této události.
7. Montážní podmínky a stavební připravenost
7.1. Objednatel je povinen zajistit, že na staveništi nebude přítomen nikdo nepovolaný, včetně dětí.
7.2. Objednatel je povinen poskytnout zhotoviteli nezbytnou součinnost.
7.3. Objednatel je povinen pro zhotovitele zajistit vjezd a parkování montážních vozidel zhotovitele na místě montáže, povolení k vjezdu a parkování, zajištění vnitřních a venkovních ploch pro provádění prací, zajišťování přívodu el. energie a vody do místa provádění montáže a případného zednického zapravení či doprovodných prací, zajišťuje na své náklady a po celou dobu provádění prací vždy objednatel. Pokud tak nebude učiněno, montáž nebo zednické/doprovodné práce budou přerušeny, montážníci odjedou. Objednatel bude hradit jejich další výjezd v dalším termínu a automaticky se posouvá termín dodání díla o dobu přerušení díla, bez postihu zhotovitele.
7.4. Objednatel se zavazuje poskytovat písemné informace na vyžádání zhotovitele.
7.5. Objednatel je povinen zajistit správnou přípravu místa montáže dle pokynů zhotovitele.
7.6. Objednatel je povinen zajistit na své náklady a svou odpovědnost jakékoliv veřejnoprávní a/nebo soukromoprávní souhlasy nebo povolení; a/nebo jakékoli souhlasy třetích osob, pokud jsou pro realizaci díla vyžadovány.
7.7. Pokud ve smlouvě není stanoveno jinak, je objednatel povinen připravit místo montáže díla podle pokynů zhotovitele, a to i vykonáním dodatečných terénních a povrchových úprav na základě písemného oznámení zhotovitele o potřebě jejich vykonání, nejpozději však ke dni začátku montáže díla v místě dodání díla.
7.8. Pokud je nutné ke složení částí objednaného díla na místo určené objednatelem zvláštní, dostatečné silné a vhodné techniky (například stavební jeřáb), je povinností objednatele zajistit tuto techniku pro složení částí díla v uvedený termín a čas dodání. To vše platí za předpokladu, že není ve smlouvě ujednáno jinak.
7.9. Pokud dojde k marnému výjezdu výjezdního technika na dodací místo, případně na místo montáže, z důvodů na straně objednatele (zejména, nikoli však výlučně z důvodu stavební nepřipravenosti) je objednatel povinen uhradit náklady za daný výjezd, spočívající v nákladech na dopravu 13 Kč/km plus DPH v zákonné výši a náklady na promeškaný čas montážního pracovníka ve výši 950 Kč/hod plus DPH v zákonné výši. Toto ustanovení se uplatní rovněž, pokud sice bude montáž díla částečně možná, ale nebude ji možné z důvodu na straně objednatele dokončit, a bude ze strany zhotovitele nutný opakovaný výjezd technika.
8. Neodebrání zboží
8.1. Pokud objednatel neumožní montáž v dohodnutém termínu dodání, zaplatí zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,05% z ceny díla za každý den prodlení, kdy nebude možné provést montáž.
8.2. Pokud objednatel neodebere dílo déle než 30 dní, má zhotovitel právo od smlouvy odstoupit.
8.3. Objednatel byl výslovně upozorněn, že zhotovitel pro objednatele zhotovuje specifické dílo na míru dle požadavků objednatele, a v případě odstoupení od smlouvy z důvodů na
straně objednatele, budou objednateli, ze strany zhotovitele vyúčtovány veškeré náklady
s realizací díla do okamžiku odstoupení od smlouvy.
9. Nebezpečí škody
9.1. Nebezpečí škody na věci/díle přechází na objednatele v okamžiku, kdy je zboží dodáno na místo dodání dle smlouvy nebo dle pokynu objednatele.
9.2. Pokud je součástí dodávky i montáž, přechází nebezpečí škody dokončením montáže a podpisem předávacího protokolu. Pokud objednatel odmítne podepsat předávací protokol, tak na něj přechází nebezpečí škody na díle/věci okamžikem, kdy odmítl podepsat předávací protokol.
10. Odstoupení od smlouvy
10.1. Smlouvu lze ukončit dohodou smluvních stran nebo odstoupením v souladu s příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a smlouvy.
10.2. Zhotovitel má právo odstoupit od smlouvy z následujících důvodů:
10.2.1. objednatel je v prodlení s jakoukoli platbou po dobu delší než 20 dní;
10.2.2. po uzavření smlouvy s objednatelem vznikly prokazatelné skutečnosti na straně objednatele, které zakládají oprávněné pochybnosti o možnosti včasného a úplného plnění všech povinností a závazků ze strany objednatele, hlavně ve vztahu k zaplacení ceny díla a objednatel ani po výzvě zhotovitele neposkytnul zhotoviteli dostatečnou záruku,
10.2.3. není možné z důvodu nedostupnosti místa dodání díla nebo jeho částí pro techniku dílo nebo jeho části na místo dodání dodat a objednatel ani přes výzvu zhotovitele nezajistil jiným způsobem dodání díla nebo jeho částí,
10.2.4. objednatel včas nezajistil stavební připravenost nebo techniku pro složení díla nebo jeho částí a nenabídnul nový vhodný termín,
10.2.5. dojde k zahájení insolvenčního řízení proti objednateli, objednatel vstoupí do likvidace nebo je vedeno proti objednateli exekuční řízení.
10.3. Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemně. Odstoupením od smlouvy ze strany objednatele nezanikají práva a povinnosti vyplývající z porušení smlouvy, zejména nárok na náhradu škody, smluvní pokuty a další sankce. V případě odstoupení od smlouvy je objednatel povinen na vlastní náklady vrátit zboží zhotoviteli, pokud nebyla provedena jeho montáž. Pokud tak nepostupuje, má zhotovitel právo zboží na náklady objednatele odebrat, a to i vstupem na pozemek objednatele, kterému tímto dává souhlas podpisem smlouvy. Objednatel je povinen vrátit zboží v původním stavu, přičemž se bere v úvahu běžné opotřebení. Pokud objednatel tuto povinnost poruší, má zhotovitel právo uvést zboží do původního stavu na náklady objednatele.
10.4. V případě, kdy je tato smlouva sjednána distančně nebo mimo obchodní prostory zhotovitele, nemá podle § 1837 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku objednatel právo do 14 dní od uzavření této smlouvy od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, neboť každý krok zhotovitele je již od počátku přizpůsoben přáním, představám a potřebám objednatele a jedná se tak o zakázkovou výrobu. Objednatel rovněž není oprávněn odstoupit od této smlouvy v případě, že již bylo započato s prováděním díla ze strany zhotovitele. Za započatí s prováděním díla ze strany zhotovitele se považují i veškeré přípravné práce prováděné v místě podnikání zhotovitele.
11. Vady díla a záruka
11.1. Zhotovitel nese odpovědnost za vady díla, které byly přítomny při převzetí díla objednatelem.
11.2. Objednatel je povinen vytknout vady díla do 24 hodin od jeho převzetí a vyzvat zhotovitele k nápravě.
11.3. Záruka na dílo je 60 měsíců na konstrukční části a 24 měsíců na ostatní části díla.
11.4. Zhotovitel v rámci poskytnuté záruky za jakost odpovídá za vady na díle, které vzniknou v době trvání záruky. V rámci zákonné odpovědnosti zhotovitele za vady ani v rámci zhotovitelem dobrovolně poskytnuté záruky za jakost však zhotovitel neodpovídá za vady, které vznikly v důsledku porušení povinností objednatele, např. mechanickým poškozením, chybným nebo nedbalým nakládáním s dílem, přetížením, nevhodným provozním prostředím, nedostatečnými stavebními pracemi ze strany objednatele, nevhodným místem na osazení a montáž díla, nesplnění povinností podle těchto VOP souvisejících s využitím díla, vady které na dílu vznikly po přechodu nebezpečí škody na věci v důsledku přepravy, vnějších zásahů a vlivů, zásahů třetích osob, za které zhotovitel neodpovídá.
11.5. Za vadu, či důvod k reklamaci nelze považovat místo spoje mezi pergolou a zdí, či jiným dílem dodaným odlišným zhotovitelem. Vzhledem k tomu, že není možné zasahovat do cizího díla, nemůže zhotovitel zajistit stoprocentní těsnost tohoto spoje. Na žádost objednatele mu však bude poskytnut návrh řešení, které si objednatel může zrealizovat sám.
11.6. Vadou ani důvodem k reklamaci není také kondenzace par v polykarbonátu, zamlžování skel při vysoké vlhkosti vzduchu, zamlžování rámů, kování a jiných doplňků a příslušenství (jedná se o fyzikální jevy způsobené místními podmínkami), chování markýzových látek a screenových rolet vycházející z přirozených vlastností použitého materiálu a podobně.
11.7. V případě jakéhokoli rozporu mezi těmito obchodními podmínkami, cenovou nabídkou a smlouvou, má vždy přednost znění smlouvy.
11.8. V případě reklamace objednatel bezodkladně po zjištění vady kontaktuje zhotovitele písemnou formou (emailem) na emailovou adresu: obchod@aluniq.cz, kde popíše a zdokumentuje uvedený problém a navrhne jeho řešení. Zhotovitel má povinnost se k takto podané reklamaci vyjádřit a vydat stanovisko zda reklamaci uznává či nikoli do 30 dnů ode dne doručení oznámení o reklamaci.
11.9. Zhotovitel do 30 dnů ode dne doručení oznámení objednatele o vadě díla vyrozumí objednatele, zda byla reklamace posouzena jako oprávněná nebo neoprávněná. Pokud bude reklamace oprávněná, zhotovitel zároveň v čase nutném pro rozhodnutí o oprávněnosti reklamace podle těchto VOP určí lhůtu a způsob odstranění, tato lhůta pro odstranění nebude delší než 30 dnů dne vyrozumění o oprávněnosti reklamace.
12. Řešení sporů
12.1. Smluvní vztahy mezi stranami se řídí právním řádem České republiky. Všechny záležitosti, které nejsou specifikovány ve smlouvě nebo v těchto VOP, se řídí především občanským zákoníkem.
12.2. V případě vzniku sporu mezi zhotovitelem a objednatelem bude tento spor řešen příslušnými obecnými soudy.
12.3. Kontrolu nad dodržováním povinností dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
13. Ochrana osobních údajů
13.1. Informace o zákaznících jsou zpracovávány v souladu s platnými právními předpisy České republiky, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů a jeho pozdějšími změnami. Veškeré osobní údaje, které od zákazníků získáme, jsou používány výhradně pro interní účely společnosti a k vylepšení nabízených služeb.
13.2. Osobní údaje zákazníků jsou chráněny před zneužitím a zabezpečeny odpovídajícím způsobem. Na písemnou žádost zákazníka mohou být jeho osobní údaje vymazány z naší databáze, přičemž po jejich odstranění je správce údajů nesmí dále zpracovávat.
13.3. Objednatel podpisem smlouvy výslovně souhlasí se zařazením svých údajů do naší databáze. S těmito údaji bude nakládáno v souladu s platnými právními předpisy, jak je uvedeno výše.
13.4. Objednatel tímto dává zhotoviteli svůj souhlas k tomu, aby stav díla byl po jeho dokončení zhotovitelem zdokumentován jak fotograficky, tak i prostřednictvím videonahrávky a byl použit pro marketingové účely.
14. Závěrečná ustanovení
14.1. Tyto VOP jsou účinné od 1.4.2025.
14.2. Podpisem smlouvy objednatel potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a souhlasí s podmínkami v nich uvedenými.
14.3. Smluvní strany se zavazují v případě sporu vyvinout maximální úsilí k jeho vyřešení vzájemným jednáním. Pokud jedna ze stran oznámí druhé straně, že považuje pokus o dohodu za neúspěšný nebo odmítne komunikaci, bude spor řešen u příslušného věcně a místně příslušného soudu.
14.4. V případě konfliktu těchto VOP s jakýmikoli podmínkami objednatele mají přednost tyto VOP v celém rozsahu a obchodní podmínky objednatele se neplatní.